marloes.reismee.nl

Bula Fiji

Bula Lieverds,

Nog even op de valreep voor ik naar huis ga een blog over Fiji! Ik ben nu in Sydney bij mijn eerst hostfamily en hier kan ik een gedeelte van de kerst bij vieren. Maar goed ik weet ondertussen dat sommige van jullie (mams en paps) een beetje in de stress raakte want ik heb 2 hele weken niks laten horen :O vanwege internet gebrek…

Maar goed Fiji:

Op 11 dec vloog ik naar Fiji en de aankomst alleen al was een feestje, ze stonden daar gezellig op het vliegveld te zingen. Ik kwam dus gelijk in het sfeertje. Ook kwam ik achter het begrip Fiji time, en deze wil ik graag mee naar huis nemen! Je doet alles gewoon heel langzaam of wanneer je er zin in hebt. Iets regelen kost hier dus wat meer tijd hihi.

De volgende dag begon ik aan de Feejee Experience. Een tour over het hoofd eiland Viti Levu. Na een stop in Nadi, konden we naar de ferry. Want mijn eerste nacht zou plaats vinden op Robinson Crusoe Island. Een heel klein eilandje (20min en je bent het eiland rond) waar vrijwel niks is, behalve het hostel en de hangmatjes. Samen met de groep (7 personen) zijn we dus het eiland rondgelopen en kregen we een kookdemonstratie. Hier leerden we op traditionele manier een kokosnoot open te maken. 's avonds werden de traditionele dansen geshowd. En na een lange avond werd het tijd voor onze laatste uitdaging: douchen met een emmertje koud water!

Na een top dag daar was het tijd voor de volgende bestemming: Uprising Beach. Dit was niet een hele bijzondere dag dus lekker een cocktailtje drinken in de zon! 's avonds werden we uitgenodigd voor een kava ceremonie. En dan denk je mmmm wijn…HAHAHA VERKEERD GEDACHT! Kava word gemaakt van een wortel en het is eigenlijk een soort modderwater wat je drinkt. Dit drankje maakt je tong gevoelloos en maakt je slaperig. En omdat wij niet wisten dat je na 1 keer mocht weigeren, hebben we gezellig 5 kommen modderwater weggewerkt. Ik heb wel lekker geslapen hihi!

Op de 3de dag stond een village visit gepland. We mochten dus op bezoek in het dorp. En 3 keer raden wat de chief ons liet drinken: juist Kava. Maar goed na dat we vriendjes met de chief waren, mochten we een kijkje in het dorp nemen, kregen we een traditionele lunch en gingen we bilibili raften. Bilibili raften is een groot bamboo vlot en eigenlijk hoefden wij alleen maar te zitten terwijl de jongens onze raft vooruit lieten komen. Wat natuurlijk een wedstrijd werd en wat natuurlijk eindigde in zwemmen. Dit was echt een top dag.

De laatste dag was een bezoek aan de hot en mud pool! Lekker rollen in de modder en daarna relaxen in de hotpool. Helemaal top natuurlijk! Met de groep nog gezellig gegeten omdat dit onze laatste avond samen was. Iedereen ging de volgende dag naar een ander eiland.

Goed ik kan nu een heel verhaal gaan typen over elk eiland maar dat doe ik niet. De eilanden zijn fantastisch en ik zou hier makkelijk langer kunnen blijven. En elk eiland had zijn eigen speciale dingetje. Ik kan alleen maar zeggen dat ik voornamelijk in mijn hangmatje heb gelegen, drankjes heb gedronken met de mensen die ik daar heb ontmoet, dat ik veel heb gesnorkeld en dat ik genoten heb van de massage hihi. Dit was echt een vakantie-vakantie dus om daar nu te veel over te vertellen is een beetje onzin.

Oke lieverds morgen (25 dec) vlieg ik naar huis dus we zien elkaar snel!

Dikke kus en knuffel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active