marloes.reismee.nl

Twee weken voor vertrek!

Hi lieverds!

Voor dat ik aan mijn avontuur ga beginnen schrijf ik nog even op mijn gemakje dit bericht. Het zijn nog 2 weken voor ik vertrek naar Australië. Ik vermoed dat iedereen wel weet wat ik er ga doen, maar voor degene die een winterslaap hebben gehouden: Ik ga 6 maanden werken als au pair en daarna nog 6 maanden reizen.

Tijdens mijn reis zal ik proberen tijd te vinden om deze blog up-to-date te houden! Als ik het te druk heb met genieten en leuke dingen doen sorry dan alvast! Ik zal jullie zo wat vertellen over het gezin waar ik ga werken. Maar eerst even een update over wat er nog moet gebeuren en wat ik de laatste tijd heb gedaan.

Ik woon op het moment weer bij paps en mams thuis ( een jaar huur betalen en er niet wonen vond ik een beetje te gek worden). Dus ik ben de laatste tijd druk geweest met verhuizen, dit word echt geen hobby van mij! Het huis is leeg en alles is opgezegd dus daar hoef ik me niet meer druk over te maken. Alle spullen staan netjes in de opslag dus ma en pa hebben er niet opeens een tweede inboedel bij J.

Mijn hoofd ontploft af en toe bijna van alle kleine dingetjes die nog gedaan en geregeld moeten worden. En die kleine dingetjes kosten nog best veel tijd kan ik je vertellen. Zo moet ik nog mijn internationale rijbewijs ophalen, mijn mobiele abonnement omzetten en nog meer van dat soort kleine dingen. De grootste uitdaging wordt het inpakken van mijn backpack. Ik hoop dat ik hier een beetje handig in ben, maar ik heb nog twee weken de tijd haha!

Maar in principe is alles wat belangrijk is geregeld! Ik heb een vliegticket, een visum, een gezin en een backpack dus technisch gezien kan ik weg! En dat geeft een fijn gevoel. Het weggaan zelf zal wel even lastig worden, maar op dit moment kan ik alleen maar aan dat mooie avontuur denken! Ook heel fijn is dat ik Roel en Nikki nog even zie voor ik vertrek!

Mijn vlucht naar Sydney gaat wel even duren. Ik vlieg op 12 januari naar Hong-Kong. Hier kom ik op 13 januari aan. Dan moet ik 15 uur wachten ( ik heb een hotel geboekt) en dan vlieg ik naar Sydney en daar kom ik uiteindelijk op 14 januari aan. En dan begint mijn oriëntatie van 3 dagen in Sydney zelf. En dan kan ik ook even bijkomen van de reis en de jetlag kwijt raken. Op 16 januari word ik door mijn gezin opgehaald in Sydney.

Goed het gezin waar ik kom is de familie Blair. Zij wonen in Kellyville ongeveer een uurtje met de bus van Sydney af. Hier zal ik dus de eerste 6 maanden zijn! De familie bestaat uit vader Ben, moeder Rebecca, zoon Walter en dochter Milly. Walter is 9 jaar en Milly is 5 jaar en gaat voor het eerst naar school (school begint als ik kom want dan zit hun zomervakantie erop). En het gezin heeft ook een klein hondje. Ik zal vooral voor en na school voor de kinderen zorgen. Ik werk van maandag tot vrijdag en ben de weekenden vrij. Dan kan ik ook zelf erop uit en Australië verder ontdekken. In de eerste week volg ik ook een EHBO cursus bij het ziekenhuis in Kellyville. Dit hebben de ouders voor mij geregeld.

Oke dit was even mijn eerste berichtje nu nog vanuit het koude, natte Nederland, maar het volgende berichtje zal ik schrijven in het warme, zonnige Australië!

Liefs en dikke knuffel..

Reacties

Reacties

Anita Mesker

Gaaf Marloes. Ga je weer volgen ????

Mea

No Loes, wel blijven schrijven hoor

Hans.stahl

erg lief, dat je ons op de hoogte hou...ik waardeer het
Ten zeerste...geniet,,,en doe een berg ervaring op,,,
Pas vooral op jezelf...de groetjes van ,,,,Hans...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active