marloes.reismee.nl

Eerste week in Australië

Hi Lieverds!

Daar is ie dan… t eerste verhaaltje vanuit Australië!!

De reis hier naar toe is goed gegaan. Ik was heel blij met mijn hotelkamer in Hong Kong, super luxe en heerlijk bij kunnen komen voor de 2de helft begon. Eenmaal aangekomen in Sydney begon mijn eerste zoektocht, het vinden van mijn shuttlebusje naar t hotel ( na 3 keer de aankomsthal doorgewandeld te hebben werd ik eindelijk de goede kant opgestuurd. Na een uur rijden kwam ik aan bij mijn hostel, en deze was super netjes! Ik ben na het dumpen van mijn spullen gelijk de stad ingegaan en heb hier lekker rondgestruind. Ik ben wel lekker vroeg naar bed gegaan want ik was kapot…

De volgende dag het ik de orientatië bijgewoond over het au pair zijn, mijn Austalische bank rekening geregeld en mijn Australische telefoonnummer geactiveerd. Om half 6 werd ik opgehaald door mijn gastmoeder. En zijn we met de bus naar Kellyville gereden. Daar haalde de vader ons weer op met de auto om vervolgens bij huis aan te komen. Het was wel spits dus heb anderhalf uur in de bus gezeten (normaal een klein uurtje).

Ik werd snel even rondgeleid en de moeder en ik hebben nog even samen gegeten. Daarna ben ik mijn spullen gaan uitpakken.

De eerste grote spin al ontdekt maar die zat gelukkig buiten. In mijn “huisje” heb ik immers een hele andere inwoner waar ik niet blij mee ben! Een grote kever, vliegt als een gek en loopt als een malle, je begrijpt ik ben op hem gaan jagen terwijl ik eigenlijk alleen maar wilde slapen! Helaas speelt ie al heel lang verstoppertje onder de bank en ik heb geen deur in mijn slaapgedeelte, ja snapt waarschijnlijk ook dat ik t stom vond om er iemand bij te halen dus nu zit ik nog steeds te wachten! Uiteindelijk ben ik maar gaan slapen in de hoop dat ie niet tevoorschijn kwam. En ik kan jullie vertellen dat ik hem na 3 dagen eindelijk te pakken kreeg en helaas voor hem is hij nu dood!

Mijn eerste echte dag hier verliep anders dan gepland! Ik zou met de moeder(Rebecca) gaan fietsen om de buurt te verkennen en allemaal van dat soort dingen, maar ze was ziek…

Dus ik heb even met de vader (Ben) boodschappen gedaan en ik heb heel de dag lego gebouwd (zie foto voor het resultaat) met Milly na het bouwen bleef ze praten terwijl ze dit eerst niet durfde, was dus een goede ijsbreker. Met Walter heb ik de Australische mens erger je niet gespeeld dus ik ben lekker bezig gehouden!

’s Avonds zouden we uiteten gaan maar doordat Rebecca ziek was ging dit niet door en had Ben eten voor ons bij de Thai besteld.

Gister was eigenlijk mijn vrije dag maar aangezien ik hier nog niksweet en nog niet weet waar ik heen moet ben ik met het gezin meegegaan naar de shoppingmall. En ’s middags heb ik films gekeken met Rebecca in de airco want het was 41 graden en dus veelste warm om buiten iets te doen.

Ik vermaak me hier prima en het gezin is heel lief voor mij en helpt me bij alles. Ik heb me ook aangemeld bij de facebook voor au pairs in Australië ik he nu contact met een aantal meiden in de buurt en volgend weekend zal ik met een van de meiden afspreken om wat te gaan drinken.

Het is nog niet een heel spannend verhaal maar ik voer nu ook nog maar weinig uit. Dus volgende keer mooie omgeving foto’s enzo!!

Dikke kus en knuffel!

Reacties

Reacties

Anita Mesker

he meis wat leuk al zo te lezen en goed dat je de kever omgebracht hebt. Wat dacht die zomaar bij je te komen wonen ????. Geniet ervan xx

Luu

Heey Loesoe!
Goed om te lezen dat ze een beetje aardig voor je zijn...
En de eerste shoppingmall al gezien haha lekker bezig

Liefs lu

Marlie

Hallo Loesje,
Wat fijn dat de reis goed is verlopen en ook de aankomst en eerste kennismaking. Leuk dat je al kennis hebt gemaakt met andere au pairs als is het dan pas via fb.
En wat die kever betreft....ik denk dat hij meer van jou geschrokken is dan jij van hem ;-) Misschien wordt zo'n beestje wel je huisdiertje en kun je hem/haar trainen?! hihi
Fijn dat het ook klikt met je gastgezin. Klinkt allemaal heel gezellig. Veel plezier en tot de volgende keer.
dikke knuffel
Marlie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active