marloes.reismee.nl

Geluksmomentjes

Hi Lieverds!

Als au pair heb je soms van die momenten dat je denkt: kan het nu niet gewoon 1 keer zonder klagen of huilen. En dat bedoel ik niet rot, maar gewoon dat alles een keer loopt zoals je wilt. Ik wist vooraf dat kinderen niet altijd makkelijk zijn, maar tel daar een paar cultuur en opvoedverschillen bij op en alles wordt een stuk lastiger. Nu dacht ik in plaats van te klagen ( wat ik nu al een soort van gedaan heb…sorry) ga ik de kleine geluksmomentjes opschrijven en deze momentjes komen gelukkig steeds vaker voor! Maar ook als ze huilen en krijsen kan ik nog een fijne dag hebben, zolang een van de volgende momentjes maar gebeurd:

  1. Het moment dat de kinderen zelf zonder huilen of klagen uit bed komen om naar school te gaan. Dit lukt mij steeds vaker en maakt het begin van de dag zoveel beter!

  2. Dat de kinderen doorlopen en we zowaar een keer tijd hebben om op het schoolplein te spelen.

  3. Dat ene momentje dat je na veel moeite boven aan de berg met je bakfiets bent gekomen en daarna heel de weg niet meer hoeft te trappen!

  4. De tijd hebben om taarten en koekjes te bakken en ik mezelf lekker kan laten gaan in de keuken! (pruimentaart, appeltaart, speculaas)

  5. Dat de kinderen hun hele lunch op hebben gegeten ( heb je je toch niet voor niets uitgesloofd om 7.00 ’s ochtends)

  6. Het moment dat de kinderen niet vragen om de computer omdat je lekker met water in de tuin aan het spelen bent.

  7. Die ene keer dat de kinderen niet huilen of krijsen of schreeuwen en je dag heerlijk rustig en ontspannen is!

  8. Dat ze een keer hun groente op eten die je speciaal voor hun hebt gekookt.

  9. Het moment dat ik een goede, normale koffie heb!

  10. Onderweg mooie bloemen en uitzichten tegenkomen.

  11. Dat het internet goed werkt en je eindelijk een film in één keer kan kijken zonder onderbrekingen.

  12. Dat je net binnen bent voor de regenbui (ook al duurt deze maar 5 min).

  13. Het moment dat de kleinste in bad zit en hier lange tijd in kan spelen.

  14. Dat de knot, vlecht, staart eindelijk meer dan een half uur blijft zitten.

  15. Het vrolijke vrijdag dansje op school.

  16. Het rustig even op de bank een boekje voorlezen en er achter komen dat ze in slaap is gevallen.

  17. De gekke 5 min. die we dagelijks hebben.

  18. Een dikke knuffel krijgen gewoon, omdat ze je die willen geven.

  19. Ontdekken dat wat je gister opgeruimd hebt de volgende dag nog steeds opgeruimd is.

  20. Het moment dat het vrijdag avond is en je een heel weekend kan doen wat je wil, wanneer je wilt en dat allemaal zonder huilende kinderen.

Al met al zijn het best schatjes hoor! En denk nou niet dat ik het hier vreselijk heb, want ik geniet van elke dag! Alleen maken bovenstaande momentjes de dagen zoveel makkelijker en zoveel leuker! Helaas lukte het vandaag niet om de foto's in de tekst erbij te plakken, maar ze staan wel in een album op deze pagina!

Goed binnenkort weer een update over de dingen die ik gedaan en bezocht heb!

Tot snel!

Liefs

Reacties

Reacties

lucy

Dat er nog maar vele geluksmomentjes bij mogen komen. PROOST

Marlie

Hai Loes, wat knap van je dat je zo kunt genieten van de geluksmomentjes. Je zult zien op die manier worden het er steeds meer!!! Heel veel plezier nog en een dikke knuffel vanuit Amersfoort!!! xxxxxx groetjes Marlie

elly horsten

Welkom in de wereld van de Mama's! ! haha!

petra

Als je uit elke dag wat geluk haalt kan je week niet meer stuk xx

Marloes

Thanks! Het is hier geweldig en ik geniet ook echt van elke dag!

Rachel

Wat onwijs leuk om alles zo te lezen!! Zo te lezen heb je het super naar je zin!
We missen je wel een beetje hoor!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active