marloes.reismee.nl

surfwedstrijden, storm en mardi gras

Hi Lieverds!

Vandaag dus weer een update over wat ik gezien en beleefd heb en wat er de komende tijd nog op de planning staat!

Ondertussen is het hier herfst geworden en ook dit valt niet te vergelijken met Nederland. Van temperaturen hoog in de dertig zijn we nu aan het zakken naar temperaturen hoog in de twintig of laag in de dertig. Nu is het vandaag wel echt rot weer! Ik heb de afgelopen 2 dagen alleen maar storm en regen gehad en de temperatuur is zowaar gezakt en zit nu tussen de 19 en 23 graden ( jaja ik hoor jullie denken: dat is toch heerlijk) maar ik ben nu zo gewend aan het warme weer dat ik nu in een lange broek rond loop en zelfs een vestje aan heb gehad!!! De storm is hier wel behoorlijk… veel regen in een relatief korte periode en flinke onweersbuien die zelfs voor stroomstoringen zorgen. Ze zijn er hier wel op voorbereid want in elke kamer staat een enorme zaklamp. Millie vond het alleen niet leuk dat ik buiten even naar het onweer ging kijken : You are going to die if you go outside!!!! Maar ik ben er nog haha :)

Een nadeel van de stormen is dat de kakkerlakken schuilplekjes zoeken en helaas weten ze toch op wonderbaarlijke wijze elke keer het huis binnen te komen ik heb er ondertussen al zoveel door gesprayd dat ik de tel kwijt ben en mijn xxxl anti beesten spraybus behoorlijk leeg begint te raken! Vanmorgen vond ik er zelfs 1 in het aquarium maar die is al verdronken dus dat scheelt weer, moet hem er alleen nog uitvissen…

Met de kids gaat het erg goed. Af en toe heb ik een : nog 1 keer en ik plak je achter het behang momentje! Maar deze komen steeds minder voor en zeg nou zelf welke ouder/opvoeder heeft die momentjes nou niet! Millie begint zich steeds meer aan mij te hechten en dit heeft dus een behoorlijk tijdje geduurd en vind het nu ook echt stom dat er over 3 maanden een nieuwe au pair komt…Good luck to the new girl! En met Wally heb ik elke dag een vliegtuig wedstrijd ik verlies meestal en dat vind hij geweldig, hij vind wel dat ik win qua mooist uitziende papieren vliegtuigjes.

Het lopen van de 10 km gaat ook steeds sneller (2,5 km van huis naar school en dat 4 keer op een dag) soms pak ik de fiets maar Millie is gewoon te zwaar voor in de bakfiets. Als wally alleen ergens heen moet dan pakken we wel de fiets en doen we vaak een wedstrijdje al kreeg ik de vorige keer op mijn kop toen ik van hem won: It’s not fair, you are used to cycle on the flat! Hij weet ondertussen dat Nederland geen bergen heeft en ik dolblij ben als we eindelijk een plat stukje hebben om op te fietsen.

Dan een “kort” overzicht van mijn weekenden:

Surf kampioenschappen op Manly: Ja degene die ik op skype/facetime gesproken heb weten hier al wat vanaf, maar ik wil het toch even beschrijven J. Ik ben samen met 3 andere meiden naar Manly beach gegaan (een suburb van Sydney). Hier waren na een week van wedstrijden op zondag de finales van zowel de mannen als de vrouwen. De vrouwen waren achteraf gezien veel beter, maar dit komt waarschijnlijk omdat zij de betere golven hadden. De mannen vertoonde niet veel actie of vielen halverwege de golf ( en dit zijn dan de professionals). Ik verbaasde me er trouwens over hoeveel er te verdienen valt als je zo een wedstrijd wint! Is het toch niet zo slecht om een surfer aan de haak te slaan ;). Toen we aankwamen op het strand konden we ook nog even genieten van een enorme lading spierbundels en vervolgens wisten we niet meer waar we kijken moesten met al die surfers om ons heen! Puur genieten. Na de wedstrijd te hebben bekeken hebben we nog even een duik in het water genomen en zijn we lekker gaan lunchen. Hierna zagen we nog een heel jong straat artiestje en hier hebben we dan ook best een tijdje naar staan luisteren! Uiteindelijk nog even de markt overgelopen om vervolgens naar huis te gaan (die reis duurt ongeveer 2 uur).

Coogee to Bondi walk: Over deze wandeling had ik zoveel gehoord dat de andere au pairs en ik besloten hadden dat we deze wandeling dus ook maar eens moesten gaan maken. Op een zaterdag toen het wat slechter weer was ( ja ik weet het dit valt in het niet bij het weer in Nederland, maar toch) besloten we aan de wandeling van ong. 2 uur te beginnen. De uitzichten waren het meer dan waard! Je loopt langs een stuk of 5 stranden en je begint bij Coogee beach en loopt dan via de kustlijn naar Bondi beach. Het pad is niet heel breed en we hebben ons dus ook geërgerd aan al die over sportieve Australiërs die zo nodig over dit pad moeten hardlopen, maar als ik daar dichtbij woonde zou ik er ook hardlopen…

Future Festival Sydney: Als we in Nederland aan een festival denken, denken we aan tentjes en een weekend lang feesten. Hier duurt een festival 1 dag. Een beetje jammer maar desondanks niet minder leuk. We hebben ook weer even genoten van de Nederlandse Dj’s en lekker even een dagje kunnen dansen. De organisatie van het festival was trouwens erg goed en daar hielpen de gewone redelijk schone wc’s en gratis ijsjes natuurlijk wel aan mee!

Mardi gras: De Australische Gay pride. Op zaterdag ben ik samen met Laura en Tara naar de parade gegaan. Van 7 tot half 11 duurde de optocht. We zijn wel iets eerder weggegaan ivm. Plettings gevaar! Echt die Aziatische mensen werden helemaal gek…

Melbourne: 20 maart ga ik samen met 2 andere au pairs een weekend naar Melbourne, helaas is dit wel wat duurder uitgevallen dan we in eerste instantie dachten maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb van mijn gezin de vrijdag vrij gekregen zodat ik al op vrijdag naar Melbourne kan wat echt super fijn is. Ik hoop dat Melbourne onze verwachtingen waar maakt, maar dat komt vast goed!

Canberra: Mijn hostmom heeft besloten dat we een midweekje naar Canberra gaan in de vakantie. Mijn Hostdad vond dit maar een stom idee. Dus heeft mijn hostmom weer besloten dat mijn hostdad thuis blijft en ik wel naar Canberra kan rijden. Kortom in de schoolvakantie gaan we een midweekje naar Canberra zonder de vader.

Hunter Valley: Samen met Laura ga ik waarschijnlijk een weekendje naar de Hunter valley in april. We weten nog niet precies wanneer maar dat horen jullie snel genoeg! Dit is het wijngebied in NSW en wij gaan dan ook heerlijk genieten van alle wijntjes…

Blue Mountains: De kids hebben straks 2 weken vakantie, de eerste week gaan we dus naar Canberra en de tweede week ga ik waarschijnlijk weer met ze naar Orange (opa en oma) ik ga dan gelijk de blue Mountains bezoeken zodat ik die weer van mijn lijstje kan afstrepen.

Nieuwe Au pair: Het gezin moet nu al gaan kijken naar een nieuwe au pair t is immers zo juni (de tijd vliegt voorbij). Ze hebben wel gevraagd of ik een beetje flexibel in mijn einddatum ben zodat ik de nieuwe au pair kan inwerken, wat natuurlijk prima is. Zelf zit ik er nog aan te denken om een 2de kortere periode als au pair te werken, zodat ik zeker weten naar de plekken kan reizen die ik nog graag wil zien. Maar aangezien nog niet zeker is wanneer de nieuwe au pair komt wacht ik nog even af. Want misschien kan ik hier dan een paar weken langer blijven en hoef ik geen tweede periode te doen. Ik wil eigenlijk gewoon gaan reizen maar het moet wel financieel te regelen zijn natuurlijk ;)


Spinnen: Gelukkig wordt ik dagelijks op facebook getagt in plaatjes over spinnen en weet ik nu dat ik (volgens het filmpje) eerst de wc moet door trekken voor ik naar de wc ga. Maar echt ik begin de spinnen steeds minder eng te vinden. Wat eerst een grote spin was is nu nog maar een kleintje en de echt grote spinnen zie je niet heel vaak dan moet je toch meer in t regenwoud zitten denk ik! En ik weet ondertussen voor welke spinnen ik echt goed moet opletten. Dan zal ik jullie nu nog even geruststellen: Ik kan nu dit berichtje nog typen dus voorlopig ben ik nog niet gebeten door een giftige spin!

Nou ik vind dat ik het best “kort” verteld heb! Jullie daar allemaal nog een fijne dag en ik spreek jullie snel ( skype/facetime) stuur maar een whatsappje en dan kunnen we wat afspreken!

Dikke kus en knuffel!!!

p.s. de rest van de foto’s staan in t mapje februari 2015 en er staan ook nog wat filmpjes onder video’s J

Reacties

Reacties

Bert

Mooi verhaal Loes!!

Ellen Keizerwaard

Hoi Marloes,
Net je blog zitten lezen.....vind het super om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Wens je nog een hele mooie tijd.

groetjes van Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active