marloes.reismee.nl

Roadtrips..

Hi Lieverds!

Hier weer een verhaaltje uit het meestal zonnige Australië. Hier wordt het weer wel steeds wat minder maar het is dan ook herfst hier en binnenkort is het zelfs WINTER OHHHH NOOOO!! Het enige wat veranderd is dat de temperatuur zakt naar zo’n 20 – 25 graden ( ja dat klinkt echt koud ik weet wat jullie denken) maar je went snel aan 35 – 40 graden en dat betekent dat ik de dag vaak begin met een lange broek of een trui en in de loop van ochtend verander ik weer naar korte broek en hemdje. Ook regent het wat meer en zoals ook bij jullie in het nieuws is geweest heeft het hier flink gestormd. In twee dagen tijd was er ong. 40 cm regen gevallen in het gebied waar ik woon. Aan de kust en wat meer naar het noorden waren de echte overstromingen en stroomuitval, maar daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Maar na regen komt zonneschijn en dat is iets wat hier ook echt gebeurd! Enorme regenbuien en daarna schijnt de zon weer en is het weer 25 graden. Bij jullie is het hopelijk ook wat beter weer aan het worden en worden als t mee zit worden de eerste wijntjes en biertjes weer lekker op het terras gedronken en misschien steken jullie wel al heel voorzichtig de bbq een keer aan… Ik gun het jullie hoor!

Hier worden de wijntjes ook nog lekker op het terras of in de tuin gedronken, het bbq-en bij deze famlilie valt een beetje tegen in 4 mnd. tijd 1 keer! En dat voor een land wat bekend staat om de barbies en dan bedoel ik niet die poppen!

Maar goed ik dwaal nu alweer af! Nu ik hier alweer ruim 4 mnd. ben en mijn tijd als au pair er bij dit gezin over ongeveer 2,5 mnd. opzit werd het nu toch wel tijd om eens na te denken over wat ik straks ga doen en ik kan met veel plezier zeggen reisplan is rond!!! Hier onder een plaatje en uitleg van mijn reis plan:

Ik vertrek vanuit Sydney met het vliegtuig naar Hobart (Tasmanië) waarschijnlijk ontmoet ik Laura daar en gaan we samen en anders ga ik alleen met een tour een week door Tasmanië reizen. Als we weer terug zijn in Hobart vlieg ik naar Melbourne. Vanuit daar pak ik een stukje van de Great Ocean Road (twelve apostals) en Philip Island (pinguins). Daarna vlieg ik naar Adelaide om daar een dagje rond te kijken en naar Kangaroo Island te gaan en een bezoek te brengen aan Flinders National Parc. Ook nu kom ik weer terug in Adelaide om vanuit daar met de trein naar Alice Springs (midden) te gaan. Vanuit hier ga ik 3 dagen kamperen rond Uluru( grote rode berg) en Kings Canyon. En ga ik met de bus naar Darwin. Hier kijk ik ook weer even rond om vervolgens naar Kakadu National Parc te gaan. Uiteindelijk vlieg ik van Darwin naar Cairns om hier 3 mnd. Als Au pair te werken. ( Ik hoor het jullie denken HEEEE je ging toch 6 mnd. reizen. JAAAA dat was het plan! Maar ik kom qua geld niet helemaal lekker uit dus ik pak nog 3 mnd. Au pair werk zodat ik daarna het volgende kan doen:

Na Cairns vlieg ik naar Nieuw-Zeeland om hier 3 weken met de Kiwi Experience te reizen (hop on hop off bus). Na Nieuw-Zeeland ga ik met het zelfde principe als de Kiwi Experience in Fiji reizen…ja heel verrassend die heet de Feejee experience.. Na 8 dagen Fiji is het tijd om naar Indonesië te vliegen en waarschijnlijk ( dit is nog niet helemaal uitgedacht) ga ik Sumatra, een stukje Java want dat is de makkelijkste manier om naar Bali te gaan en dan van Bali naar Lombok en de Gili eilandjes.

Dit is het natuurlijk beschreven in een vogelvlucht maar ergens rond 12 januari misschien een paar dagen eerder zien jullie mij weer terug in Nederland en dan heb ik er een jaar vol avontuur opzitten… Maar zover is het (gelukkig voor mij) nog niet! Ik mag nog allemaal fantastische dingen meemaken, beleven en zien!

Ik heb een onwijs leuk gezin in Cairns gevonden en hier begin ik half augustus in de tijd dat ik daar ben kan ik de omgeving van Cairns) mooi verkennen en kost dit mij gelijk een stuk minder geld J. Daarnaast werk ik straks 3 dagen als au pair en kan ik daarnaast nog wat anders doen…nog geen idee wat, maar dat zie ik dan wel weer! Ik ga straks zorgen voor 2 meisjes 1 van 3 jaar en 1 van 1 jaar. En ik heb er alle vertrouwen in dat ook dit gezin mij weer een super ervaring gaat geven :)

Tussen het plannen van alle reisjes door heb ik ook nog wat uitstapjes gemaakt hier weer een kort overzichtje van:

Melbourne: 20 maart ben ik een weekend naar Melbourne geweest met Laura en Tara. Ik heb me hier prima vermaakt en het was fijn om even helemaal weg van het “werk” te zijn. We hebben Old Melbourne Goal ( de oude gevangenis) bezocht en zijn hier ook opgesloten. Ik kreeg natuurlijk weer de fantastische taak om een rol te spelen en was een dame die was opgepakt voor stalken. Verder hebben we Federation square (waar een festival was), Shrine of Remembrance, Royal botanic gardens, cook’s cottage en Queen Victoria market bezocht en natuurlijk heel veel rond gelopen ( 9 van de 10 keer omdat we weer eens niet goed op de kaart hadden gekeken) en onder weg veel gezien. Melbourne vond ik leuk voor een weekend maar het is vele malen kleiner dan Sydney waardoor je aan een weekend genoeg hebt ( je hebt meer tijd nodig als je de buitenwijken ook meepakt). We hebben heerlijk gegeten en genoten van ons vrije weekendje!

Blue Mountains: Op een vrijdagavond hadden Tara en ik snel nog even besloten om op zondag naar de Blue Mountains te gaan. Na een reis van 2,5 uur hebben we een flinke wandeling door dit prachtige gebied gemaakt. Ik ben hier vorig jaar in maart ook geweest, maar het gebied is zo groot dat je genoeg nieuwe dingen ziet. We hebben prachtige watervallen en super mooie uitzichten gezien en het was gewoon heerlijk om deze mooie natuur weer even om je heen te hebben. Helaas is Tara nu klaar als au pair en is ze nu lekker aan het reizen… maar goed ik ontmoet hier genoeg nieuwe meiden en we hebben al afgesproken dat als we allemaal weer thuis zijn we een reünie houden!

Easter show: Rebecca vroeg of ik mee ging naar de easter show, noem het voor het gemak maar de Australische versie van de huishoudbeurs. Na het horen van de verhalen dacht ik dat is leuk! Ik ga mee! Maar zoals wel meer dingen hier is alles toch anders en niet zo logisch als het lijkt… De show zag er als volgt uit: Er waren twee grote plaatsen waar een kermis was ( 1 voor volwassenen en 1 voor kinderen) dan had je een hele wandeling over het boerderij leven, leuk voor de kids maar ik heb al genoeg koeien, schapen, geiten en kippen gezien. Dan was er een stukje creatief en eten (daar heb ik me voornamelijk vermaakt) het was alleen jammer dat er geen cursussen o.i.d. werden gegeven je kon alleen kijken naar wat anderen gemaakt hadden… Uiteindelijk zijn we beland bij een woodchopping contest en ja ik voelde me erg blond achteraf want ik dacht dat ze leuk beeldjes gingen maken enzo,maar het zijn dus wedstrijden wie het snelst een houtblok om kan hakken. Schijnbaar is dat een sport en komt deze sport ook nog eens uit Europa heb ik begrepen… Als laatste zijn we gaan kijken naar de rodeo wedstrijd die ging tussen NSW en QLD ( new south wales en Queensland). Dit vond ik daar in tegen erg boeiend om te zien en wat doen die arme mensen zich zelf aan! Na een lange dag was ik blij dat ik weer thuis was en ook al waren de verwachtingen wat hoger dan dat ze zijn waargemaakt ik heb me goed vermaakt!

Dit was na de paasviering op school:

Canberra: 17 april ben ik samen met Rebecca, Joanna (uitwisselingsstudent die ook bij ons woont), Walter en Millie naar Canberra geweest. Ik was hun persoonlijke chauffeur omdat de vader niet mee wilde, maar we hebben het allemaal overleefd en de auto is op een lekke band na (die ik zelf heb vervangen) ook nog heel! Op vrijdag ochtend zijn we met de auto naar Canberra vertrokken en onze eerste stop was Questacon ( een soort NEMO om het maar met iets Nederlands te vergelijken) Daarna zijn we naar de High Court geweest en na een lange dag ons hotelletje opgezocht (wat best een opgave was). Op zaterdag zouden we gaan kanoën en naar t park gaan maar helaas was daar de regen die de plannen dus wijzigde! We zijn naar Layton House, Old parlementairy house en Green cockington parc (soort madurodam) geweest. Ondanks de gewijzigde plannen toch een leuke dag gehad. Op zondag zouden we naar het “nieuwe” parlements huis gaan en naar het War Memorial. Je raad t al… er werd weer wat gewijzigd, dit keer vanwege die stomme lekke band maar goed uiteindelijk alleen naar het war memorial geweest, wat erg indrukwekkend was!

Hunter Valley: afgelopen weekend zou ik met Laura naar de Hunter Valley gaan. We hadden allebei onwijs veel zin in een weekend wijn drinken, maar helaas gooide de overstromingen roet in het eten en werd de tour gecanceld! Dus zijn we vrijdagavond maar uitgegaan en uiteindelijk hebben we bijna de hele zaterdag nodig gehad om van onze kater te herstellen :O Gelukkig is er geregeld dat we volgend weekend naar de Hunter Valley gaan dus Hoppa kom maar door met die lekkere wijntjes!

Goed ik heb weer een veel te lang verhaal! Sorry hiervoor. Zal de volgende keer het wat korter proberen te houden! Oja er staan ook weer een aantal foto’s online J

Dikke kus en knuffel!

Reacties

Reacties

Andrea

wat een leuk verhaal weer! Heerlijk om te lezen wat je allemaal doet! En ik ben super jaloers dat jij naar Fiji gaat;-) daar heb ik twee maanden gewerkt?? En k zou zo graag weer terug willen! Geniet ervan meid!!! Liefs

Marloes

Hey Andrea!
Wat leuk om van jouw even wat te horen!
Heb je nog tips oor Fiji??

Bert

Super verhaal Loes. Lekker genieten!!!

lucy

Ik wist niet dat jij zo goed kon plannen Loesoe haha. Je planning klinkt in ieder geval geniaal, dus dat kan niet anders dan dat het een geniale reis gaat worden.

P.S. Ik mis een kopje in je verhaal, namelijk: 'good looking guys'. Ik verwacht dat uitgebreid in je volgende verhaal, dat snap je.

Liefs en have fun lu

petra

gezellig Loes allemaal leuke dingen op de planning xxpetra

Hanny

Geniet lekker van en je reis ziet er ook geweldig uit dikke xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active