marloes.reismee.nl

Time flies...

Hi Lieverds!

Gosh time flies when you’re having fun! De dagen/weken/maanden vliegen voorbij en het is een vreemd idee dat ik alweer bijna een half jaar van huis weg ben. Het voelt helemaal niet zo! Tuurlijk mis ik het Nederlandse gezeur om alles en niets, de avonden uit of op de bank met vrienden en de warmte van thuis. Maar het is hier zo fijn! De omgeving Wauw ik krijg er geen genoeg van, de vriendelijke, behulpzame mensen en de go with the flow and relax mentaliteit is iets wat ik over een half jaar echt ga missen! En dan is er mijn Engels, echt verschrikkelijk om mijzelf nu terug te horen. Ja het is echt heel lelijk aan het worden. Ik bedoel plat Schiedams is al niet om aan te horen en dan praat ik nu ook nog eens plat Australisch. Geen enkele taal is veilig bij mij! Ik ben ook heel goed aan het worden in woorden afkorten want dat is hier echt een ding. Ook kan ik niet meer normaal afrekenen bij de kassa want het is hier gewoon om een kletspraatje te maken. En iedereen noem je hier: love, darling, mate nouja je snapt het idee!

Het einde van mijn au pair tijd bij dit gezin komt steeds dichterbij en hoewel ik aftel naar het reizen en de rest van mijn avontuur, zie ik ook wel tegen het afscheid op. Deze kinderen hebben mijn hart gestolen hoewel ik ze soms het liefst achter het behang plak als ze weer een het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Maar 9 van de 10 dagen zijn gewoon onwijs leuk en liefdevol. Walter de jongen die een eindeloos geduld met zijn zusje heeft, die echt de grote broer is en die zo’n fijne humor heeft en mij ook altijd weer vrolijk krijgt ook al ben ik even heel boos op hem. En de eindeloze vliegtuig vouw wedstrijdjes, de ontelbare handbal en cricket wedstrijden en de altijd vermoeiende huiswerk en oefen je instrument waarschuwingen. En Millie die meer fantasie heeft dan alle disney, harry potter en lord of the ring films bij elkaar. De I need some me time en I am feeling sad. De niet meer bij te houden huilbuien, verzonnen spelletjes en het verstoppen voor ik haar wakker kan maken. Het meisje dat je nooit recht aan kijkt zonder bril en die chagrijniger kan kijken dan ik in de ochtend al doe met mijn ochtend humeur. En de honderden vol getekende a4tjes waar negen van de tien keer een regenboog op staat ( en ik sta er dan bij getekend in een rode jurk). Ik ga deze aapjes missen! De warmte waarmee dit gezin me heeft omarmd is onbeschrijfelijk, tuurlijk zijn er ook frustratie momenten geweest. Maar ze hebben hun hart voor mij geopend en mij hun kostbaarste bezit toevertrouwd: hun kinderen. Ook al staan onze ideeën over opvoeden soms lijnrecht tegenover elkaar!

Oke dat was even mijn emotionele momentje haha:) En nu door met de rest. Niets is zo veranderlijk als Marloes (ja dat is nog niet veranderd) Dus het reisplan is weer aangepast maar alles is geboekt en ik ben gelijk weer arm, zijn al die momenten van hierboven het toch waard geweest! Ik heb nu nog 1,5 week die ik moet plannen. Ik kan evt een weekje langer bij het gezin blijven, maar weet niet zo goed of ik daar wel zin in heb. Nog even mijn financiele situatie afwachten denk ik zo. Maar goed uit het reisplan zijn een paar dingen gehaald en weer andere dingen voor in de plaats gekomen maar ik ben SUPER blij met het eind resultaat. Helaas ga ik wel in de winter reizen, maar hoe verder naar het noorden hoe beter het weer word. Tasmanië is de enige plek die erg koud gaat worden, maar I will survive! Wat er ook veranderd is, is dat ik nu niet een week met Laura ga reizen maar EEN HELE MAAND!!! Daar ben ik super blij mee! In Darwin komt dan het moment dat we elkaar echt gedag gaan zeggen, maar gelukkig liggen Rotterdam en Delft niet zo ver van elkaar ;) En dan is er nog 1 grote verandering, ben ik normaal in de zomer jarig ga ik dit jaar mijn verjaardag voor het eerst in de winter vieren en dan ben ik ook nog eens in Tasmanië. Ik ben nu heel hard aan het hopen dat het die dag wel mooi en warm weer is, want dat is natuurlijk wel de standaard voor mijn verjaardag hahaha.

Na Darwin vlieg ik naar Cairns om daar naar mijn tweede host family te gaan. En het contact tot nu toe is super! En ik kijk erg uit naar mijn 3 maanden daar. Maar eerst mag ik nog even 1,5 maand genieten en reizen!

In de tussentijd heb ik 1 echt uitstapje gemaakt en voor de rest ben ik voornamelijk in de omgeving van Sydney central gebleven. Op dit moment is het Vivid festival aan de gang en het is in het weekend een gekkenhuis in de stad. Tijdens dit festival worden alle gebouwen verlicht of er word en diashow op afgespeeld erg gaaf om te zien.

Hunter Valley: Ja eindelijk zijn Laura en ik naar de Hunter Valley geweest! Hier gewoon Hunter genoemd want waarom zou je iets niet afkorten?! We hebben twee heerlijke dagen gehad en de wijntjes smaakten erg goed. En dan kwam daar ook nog eens mooi weer en een hangmat bij, kortom helemaal top. We hebben 3 wijnboeren bezocht en hebben hier wijnproeverijen gehad. Maar allemachtig wat maken ze hier lekkere wijntjes!

Manly: Aangezien Laura en ik nu wel vol trots kunnen zeggen dat we vrijwel alles in en om Sydney hebben gezien. Hebben we google er maar even bijgehaald en wat bleek er was nog een wandeling die we NIET!!! gedaan hadden. Tja dat kan natuurlijk niet dus vol goeie moed op een heerlijke zonnige winterdag erop uit. Maar ondertussen is wel duidelijk dat Laura en ik vaak niet zo ver komen als dat de bedoeling is. Kortom na 1 cliff overwonnen te hebben (waar we overigens ook nog een tijdje op een bankje hebben gezeten) en we bij het 2de strandje aankwamen. Hebben we letterlijk onze handdoek in de ring gegooid en ons maar gericht op het bijhouden van ons gezonde bruine kleurtje…Na een paar uur zijn we weer terug gelopen en voor onze inspanning hebben we onszelf maar getrakteerd op een fles wijn en een bord calamaris!

Fishmarket: Tja dit is een verhaal opzich…Ieder weekend hebben Laura en ik het hierover maar op een of andere manier belanden we hier nooit! Dus poging 180 werd gewaagd en verrassend genoeg zijn wij (ook al wonen we hier alweer 6mnd) verdwaald. Nou ja verdwaald is een groot woord, maar de fishmarket hebben we niet gevonden en nog verrassender is dat wij altijd weer belanden in Darling Harbour op een of andere manier lopen wij gewenst of ongewenst altijd in die richting. Uit eindelijk zijn we maar naar Hay market gegaan om sushi te eten hadden we toch nog een beetje vis!

Speciaal voor Lu: Ook al snap ik zelf niet waarom ik dit typ maar hé jij bent degene die vind dat ik een kopje dates/mooie mannen moet maken dus alstublieft! En daar komt bij Lu ik heb jou al lang alles verteld haha dus…ik zeg het einde van dit kopje ;)

Mijn telefoon was aan het overlijden maar is na een val op de grond weer volledig hersteld! Komt die onhandigheid van mij toch nog een keer van pas! En dit ben ik ook nog niet verleerd de glazen sneuvelen nog steeds!

Oke lieverds ik ga er weer mee stoppen voor vandaag! Op 5 juli heb ik mijn allerlaatste dag bij dit gezin (tenzij ik die week extra blijf) maar vanuit Cairns zal ik wel weer een absurd lange blog schrijven om jullie alles over mijn afscheid/reis en nieuwe gezin te vertellen dus be prepared voor een enorme blog!

Cheers sweeties en Dikke kus en Knuffel!

Reacties

Reacties

Mariska

He meis, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt????
En wat een schrijf talent????
Ik vind het erg leuk om op de hoogte te blijven dus meld ik me bij deze aan????
Wens je nog heel veel mooie momenten en leuke nieuwe ontmoetingen toe ????

Bert

Super leuk geschreven. ??????????????

Bert

Die vraagtekens waren emoticons maar die kan deze site kennelijk niet aan :)

petra

Lieverd je kan voor een blad gaan schrijven !!!hardste leuk

Conny

Gaaf verhaal , zou bijna willen dat ik er ook was . Nog heel veel plezier en avontuur daar .

Groetjes en dikke kus van ons allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active