marloes.reismee.nl

Great Ocean Road!

Hi Lieverds!

Ik wilde deze eerder plaatsen, maar ik ben met mijn host fmily verhuisd en heb even geen internet...Nog niet alle foto's staan erin maar de update zal snel komen!

Goed het thema van deze blog is: The Great Ocean Road. Voor diegene die de route echt volgen ik ben dus van Melbourne naar Adelaide gegaan. Waarbij de eerste dag de route gereden werd over The Great Ocean Road.

Mijn backpack was dus toch nog aangekomen in Melbourne, echt heel fijn! Dus ik kon bepakt en wel aan de tour beginnen. Op zondag ochtend werden we opgehaald voor onze tour en nu is het echt duidelijk aan het worden dat het hoog seizoen voorbij is. We zijn namelijk maar met 7 personen op deze tour en we hebben een 16 persoonskamer voor ons zelf. Maar goed ook deze reis zal ik weer in dagen op splitsen maar wees niet bang het zijn er maar 3 voor deze tour en dan nog een stukje over Adelaide. Dus niet zoveel lees werk als vorige keer!

Snel een drankje in Melbourne met Sarah!

Dag 1: Dit keer is het omgekeerd de groep was best gezellig alleen de tour guide is verschrikkelijk. Maar goed ik kom voor de omgeving dus ik heb er goed van genoten. Het weer zat deze keer niet echt mee. Veel regenbuien en harde wind dus niet het perfecte weer. Maar wat hebben we deze dag nu eigenlijk gedaan. Als eerste zijn we naar surfers beach geweest. En zelfs in dit weer lagen de surfers in het water, alleen wel in een wetsuite dus de mooie lichamen moeten jullie er zelf maar bij denken ;).

Vervolgens zijn we doorgereden naar het “echte” begin van de Great Ocean Road. Vervolgens zijn we langs alle kustplaatsjes gereden om uit te komen bij de Kennett River. Dit was de plek om koala’s in het wild te spotten en dat is natuurlijk gelukt.

We hebben er 3 gezien en we hadden mazzel want eentje was “actief” en dat betekend dat hij at. Koala’s slapen namelijk 20 uur op een dag dus niet heel spannend omdat te bekijken! Na de lunch zijn we naar Otway’s rainforest gegaan en hier kan je de meat eating snail vinden.

Wij hebben hem HELAAS niet gevonden! Na de wandeling kwamen we aan bij de 12 Apostles. Hoewel er ooit 12 waren zijn er nu nog maar 6 of 7 over.

Tot slot zijn we naar Loch Ard Gorge geweest. Dit is een baai waar vele schepen tegen de cliffen zijn gekomen en zijn gezonken. Er is echter een verhaal dat 1 man 3 keer hierheen is gekomen en dat alle 3 de keren zijn schip is gezonken. Hij had als 1 van de weinige de enige uitgang uit de baai gevonden.

Dag 2: In de ochtend zijn we naar Logan’s beach gereden. Dit is het strand waar de walvissen ieder jaar met hun jong komen. En op dit moment waren er 2 moeders met 2 jongen. Het enige wat we gezien hebben is een vin en dat ging zo snel dat de foto’s helaas niet zijn gelukt :( Vervolgens zijn we naar Tower Hill NP gegaan een 30.000 jaar oude vulkaan. Deze vulkaan is door de jaren heen zo veranderd dat het nu geen vulkaan meer is (snappen jullie het een beetje).

Vanaf Mount Rouse hebben we de delen van de vulkaan bekeken en toen kwam er ook nog eens gezellig een emu gedag zeggen!

Helaas hadden we ook 2 Italianen in de groep. Een werd er ziek en dus werd de dag helemaal veranderd. Na Mount Rouse was ook de Great Ocean Road voorbij en was het tijd om naar Grampians NP te gaan. Onderweg hier naar toe kwamen we nog een enchidna tegen, maar wederom kun je wilde beestjes niet laten poseren voor je foto! In Grampians NP hebben we de McKenzies Falls en Reeds lookout bezocht.

En eenmaal weer beneden was het plaatsje Halls Gap overgenomen door de Kangoeroes. De avond hebben we afgesloten met een barbie (inclusief kangoeroeburgers) en onze nieuwe versie van smores ( timtams met marsmallows is erg lekker!)

Dag 3: We moesten vroeg uit de veren, maar dat was de hike zeker waard. We zijn door de Grampians gaan hiken. Hier hebben we de route: Grand Canyon, Silent street en Pinnacles gedaan een hike van ruim 3 uur. We hebben flink moeten klimmen en klauteren maar het was het zo waard! Na de hike moesten Laura en ik van bus wisselen, omdat wij doorgingen naar Adelaide. De reis van 6 uur was qua omgeving niet erg interessant. Wel werd tijdens de busreis duidelijk dat de andere tour guide veel gezelliger was en het was jammer dat we hem niet hadden tijdens onze tour. Hopelijk hebben we meer geluk in Alice Springs. ’s Avonds zijn we met deze tour guide een hapje gaan eten en hebben we nog gezellig een drankje gedaan.

Nu zitten we in Adelaide. Een leuke stad, maar alle steden hier lijken zo verdomd veel op elkaar! Dit is echter de eerste stad die niet door convicts gebouwd is en dus hebben ze toen de tijd de stad volgepropt met kerken. Echt op elke hoek staat wel een kerk. Ik heb ook nog het South Australian Museum bezocht waar een expositie over de aboriginals was. Ik vond dit erg leuk en het was fijn om even iets anders te doen dan steden en natuur te bekijken. Oja Australië houd er al van om anders te zijn, nou nu is het helemaal bizar. Ga je normaal een uur terug of vooruit in de tijd…NEE in Adelaide ga je gewoon een half uurtje terug in de tijd.

De volgende blog is al getypt en gaat dus over The Red Centre. Maar ik zal weer netjes een paar dagen wachten voor ik deze plaats! Ik hoop dat jullie nog willen lezen!

Cheers Sweeties en een Dikke kus en knuffel!

Bert

Leuk stuk. Ben benieuwd naar de foto's.