marloes.reismee.nl

The OUTBACK :)

Hi Lieverds!

Nou daar is ze weer hoor! Gosh wat duurt het lang om foto’s op die site te zetten! Maar het is gelukt, in dit verhaal staan niet alle foto's die ik online heb gezet. Het zijn er weer eens veelste veel maar kijk dus ook nog even in het foto mapje voor de rest van de foto's!Ik zit nu dus in Cairns, maar de blog gaat nog over mijn AWESOME!! Trip door de outback!

Na Adelaide ben ik dus naar Alice Springs gevlogen en wat was het fijn om eindelijk weer eens in een korte broek met blote voeten te lopen! Tja Alice Springs is niet echt een levendig gebeuren, maar goed dat was niet erg! In het hostel kwam Laura een oud tourmaatje tegen en dus zijn we met hem en een Australische meid naar de lookout gelopen om de zonsondergang te bekijken. En deze was wederom weer prachtig! Vervolgens hebben we ’s avonds nog een paar drankjes gedronken met een aantal uit het hostel. We konden het niet te laat maken want om 5 uur in de ochtend werden we opgehaald voor onze tour!

Dag 1: Onze tour guide voor de eerste 3 dagen is Scott. Gelukkig hebben we weer een gezellige guide en een onwijs leuke groep. Als eerste staat er een reis van 6 uur op de planning. Deze had ik even niet verwacht, maar van Alice is het dus nog ruim 6 uur rijden naar Uluru. Tussendoor nog even gestopt om hout te sprokkelen voor ons kampvuur. Eenmaal op het kamp aangekomen hebben we gelunched en onze swags ( matras,slaapzak,tentgeval in 1) klaar gelegd. Ik slaap dus lekker in de buitenlucht onder de sterren! Daarna was het tijd om naar een Aboriginal Cultural centre te gaan en wat meer te weten te komen over hun gebruiken, we gaan immers hun gebied (land) in. Na dit zijn we naar Uluru gereden en hebben hier een wandeling aan de rand van de berg gedaan ( de berg beklimmen mag technisch gezien wel, maar de Aboriginals willen dit niet omdat de berg voor hun heilig is). Persoonlijk vind ik Uluru tegenvallen ik had het groter en indrukwekkender verwacht. Maar desalniettemin was het indrukwekkend om te zien. We zijn gebleven tot zonsondergang. De berg krijgt dan een gouden gloed. Helaas werkten de kleuren in de lucht niet erg mee. Maar het mooie van onze zonsondergang was dat de volle maan opkwam. De volle maan verpeste helaas wel de mooie sterrenhemel ’s nachts. Ik ben trouwens ook fan geworden van een swag. Echt het slaapt heerlijk; je hebt je sterren om naar te kijken, de frisse buitenlucht en het knapperende vuurtje om je warm te houden, echt fantastisch!

Dag 2: Vandaag wederom vroeg op zodat we de sunrise konden bewonderen. Na de zonsopgang zijn we naar Kata Tjuta gegaan. De berg die aan de andere kant van Uluru ligt. Ik vind deze berg veel mooier. En het pluspunt was dat we een snelle groep hadden dus mochten we als we wilden een extra lange hike doen door dit gebied. Dat laat ik mij geen 2 keer zeggen en deze hike was weer geweldig. We hebben de hele dag rondom Kata Tjuta doorgebracht en zijn aan het eind van de middag richting Kings Creek gereden voor onze overnachting. En natuurlijk zijn we tussendoor weer gestopt voor hout ( onze tourguide raakte gewond, maar zuster Laura en assistent Marloes hebben hem weer een beetje opgelapt, hij was wel een aansteller ;) ) En Joe de andere tourguide is mee reed omdat ie naar huis ging heeft het hout vastbinden afgemaakt. En ’s avonds sliep ik weer heerlijk in mijn swag!

Dag 3: Verrassend genoeg moesten we vandaag weer vroeg op en dat in mijn vakantie! We hebben namelijk een flinke afstand af te leggen voor we bij de Kings Canyon zijn. Hier hebben we een hike van 5 uur gedaan. Wat verrassend genoeg weer prachtig was. Elke hike heeft zo zijn eigen hoogte punten en ze vallen gewoon niet te vergelijken. Ik verbaas mij er elke keer weer over hoe anders alles er telkens weer uitziet. Na deze hike hebben we gelunched en zijn we teruggereden naar Alice.

Dag 4: Deze dag kan heel kort! We hadden namelijk een vrije dag in Alice. Na het uitslapen ben ik samen met Debra ( een Engelse meid) nog even het dorp in gewandeld. En daarna heb ik samen met de tourgroep heerlijk bij het zwembad gelegen om even helemaal niks te doen en af en toe af te koelen.

Dag 5: Nou het is bijna gewoon aan het worden maar we mochten weer vroeg uit de veren! We werden opgehaald door Kat onze tourguide voor de rest van de tour. Als eerste zijn we naar de Tropic of Capricorn gereden (steenbok-keerkring) om vervolgens naar een paar “top” locaties te gaan als eerste de UFO plaats, ja je raad het al, men “ziet” hier inderdaad veel ufo’s en buitenaardse wezens…Vervolgens gingen we naar Barrow Creek Telegraph Station. Het verhaal hierachter was wel interessant maar het gebouw sloeg weer nergens op. Om vervolgens bij de Barrow Creek Pub te belanden, waar echt te veel zooi hangt! Na al deze hoogtepunten kwamen we aan bij de Devils Marbles. Dit zijn granieten platen die vroeger dus naar boven zijn geduwd en nu een mooie ronde vorm hebben. Hierna hebben we weer hout gesprokkeld en zijn we naar ons kamp gereden. Hier weer heerlijk in een swag mogen slapen!

Dag 6: Van Alice naar Darwin is ong. 750 km dus we moeten een flinke afstand overbruggen. En vandaag is dat de dag waarop we een flink stuk gaan rijden. We hebben 2 stops gemaakt de eerste was Daley Waters. Een dorpje nou ja meer een straat waar qua geschiedenis veel is gebeurd. Maar daar ga ik nu niets overschrijven. In de pub hoor je eigenlijk iets achter te laten…Het hangt er dan ook vol met ondergoed, slippers en geld. De tweede stop was Mataranka Thermal Pools een prachtig warm water beekje waar we dan ook even konden zwemmen! Na deze stop zijn we door naar het kamp gereden en dan mag jij raden waarin we sliepen!

Dag 7: We zijn beland in het Nitmiluk NP, ook wel Katherine Gorge genoemd. En we konden eindelijk weer een wandeling maken van ong. 1,5 uur. We hebben hier een tijdje rongehangen en onze lunch hier gegeten. Vervolgens zijn we naar een waterval gereden om hier nog even te zwemmen. En toen moesten we nog ruim 300 km afleggen voor we in Darwin aankwamen.

Dag 8: Guess what! We mochten weer vroeg uit de veren! Kat was een beetje geirriteerd want haar tour was veranderd en dus was onze tour automatisch ook veranderd. In plaats van eerst Kakadu NP te bezoeken zijn we naar Litchfield NP gegaan. Dit vanwege een dagtour die opeens met ons meeging. We hebben eerst een lesje over Termite Mounts gekregen en vervolgens hebben we: Wangi, Buley Rockhole en Florence Falls bezocht. Alle 3 deze plaatsen hadden een waterval, een wandeling er naar toe en tijd om te zwemmen. Een heerlijke dag dus. En deze keer sliepen we in een tentje ( we zaten nu namelijk in het: spinnen, muggen, slangen en krokodillen gebied).

Dag 9: We zijn nu in Kakadu NP beland een park waar maar een beperkt aantal plekken open zijn voor bezoekers omdat hier nog steeds aboriginals leven en dit is hun land. Vandaag hebben we een Dingo gespot! We zijn naar Gunlom gegaan waar we een VERSCHRIKKELIJKE klim in de hitte hadden. Maar eenmaal boven was die klim snel vergeten! Want er wachtte een prachtig zwemparadijsje op ons! Helaas is het dry season nu dus de waterval werkte niet en het water was wat minder schoon dan in het wet season, maar ik kan hier gewoon niet over klagen want het was echt zo ongelooflijk mooi! Maar als je naar boven klimt moet je ook weer naar beneden…HELAAS! ’s Avonds weer geslapen in een tentje want natuurlijk zitten al die enge beesten ook in dit Nationale Park.

Dag 10: De tijd is voorbij gevlogen alweer de laatste dag! We zijn naar Nourlangi Rock geweest waar we een prachtig uitzicht hadden. Daarna zijn we doorgereden naar de grens van Arhnemland ( ja inderdaad naar een Nederlander vernoemd) Hier mag je alleen niet in het is Aboriginalland. We hebben wel een Krokodil gespot. Vervolgens hebben we een bezoek gebracht aan: Anbangbang Billabong en de Mamukala Wetlands. Na de lunch zijn we doorgereden naar Ubirr een gebied waar heel veel rockart te vinden is en hier hebben we uitleg gekregen over de betekenissen van de tekeningen. Als afsluiter hadden we een cruise over de Maryland River waar we ontelbaar veel krokodillen gespot hebben (freshies en salties). Helaas zat hierna het avontuur erop en zijn we terug naar Darwin gereden. ’s Avonds heb ik Laura gedag gezegd want die vertrok naar Nieuw-Zeeland. Ik ben sinds deze reis wel onwijs goed in vuur maken, hout sprokkelen en koken op een barbie!

De volgende dag ben ik ook uit Darwin weg gegaan, dit is zeg maar het party gebeuren van Australië. Ik ben naar Cairns vertrokken. Hier werd ik opgehaald door mijn nieuwe gast gezin. Danae de moeder, David de vader, Trinity (3 jaar) en Dakota (1 jaar). Het ontvangst was weer onwijs leuk en lief. Er stond een welkomst mandje op mijn bed en de kinderen hadden al een mooie tekening voor mij gemaakt. De meiden zijn echte knuffelkonten en willen nu al niet meer van mijn schoot af. Ik ga hier nu weer 3 maanden werken, zodat ik straks lekker naar Nieuw-Zeeland en Fiji kan. Vanaf nu heb ik ook weer goed internet dus wil je weer eens skypen of iets dergelijks, let me know! Ik ga nu weer stoppen want het is allemaal weer veelste lang aan het worden!

Cheers Sweeties en een Dikke kus en knuffel!

Reacties

Reacties

Luutje

Super vet Loes!!!! Die foto's zijn ook ultiem mooi! Ik kijk uit naar je volgende reisverhaal ;) groetjes lu

Ingrid

Hoi, meid ben blij dat het zo goed met je gaat, nog heel veel plezier. Mooie foto's hoor.
Groetjes ingrid xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active