marloes.reismee.nl

Cairns

Hi Lieverds,

Goed alle reis verhalen zitten er tot nu toe even op. Er liggen nog wel twee top reizen in het vooruitzicht! Namelijk Nieuw-Zeeland en Fiji.. daar straks meer over

want het hele reis plan is al bekend! Ik zal de foto's zo snel mogelijk bij t verhaal plaatsen!

Ik ben nu dus in Cairns

en verblijf bij de Jones family. Op 2 september had ik al gelijk de eerste verjaardag te pakken namelijk die van Trinity. Zij werd vier en wilde heeeeeel graag een strawberry shortcake taart. Ik wilde deze best voor haar maken, maar er waren enig complicaties haha. Ten eerste ben ik net met dit gezin verhuisd naar een huis dat gerenoveerd werd/is. Het was dus nog niet af en ik had nog geen oven of mixer. Dat is best lastig bakken. Gelukkig kon ik bij de oma bakken. De tweede complicatie was dat Trinity 2 grote allergiën heeft namelijk glutenvrij en syclicitate laag. Dit laatste komt voor in elke soort groente en fruit alleen de ene bevat meer dan de ander. Ik kon dus niet zo heel veel. Maar het is gelukt en de dame was superrrr blij met haar taart.

Laat me eerst wat meer over de familie vertellen. Het is een heel lief gezin die weer vanalles voor mij over heeft! De kinderen zijn schatjes, maar net als ieder ander Australisch kind ( en dit is echt waar) heel huilerig en drammerig. Maar deze 2 weten bij mij hoever ze kunnen gaan. En helaas veranderd hun houding zodra papa en mama weer thuis zijn! Goed Trinity is nu dus 4 en heeft 2 verschrikkelijk ingewikkelde allergieën, maar is erg leergierig en ik ben nu al lekker met haar aan het leren ( de juf in mij kwam gelijk naar boven). En dan is er Dakota zij word in november 2 en heeft lood in haar kont maar houd ervan om opgetild te worden en met je te knuffelen. Dakota is erg gesteld op haar speen en houd er t liefst 1 in haar mond en in elke hand 1. Ik ben tot nu toe de enige die haar met 1 of zelfs zonder speen kan laten rondlopen!

De dagen zijn heel gestructureerd, omdat beide meiden nog een middagslaapje doen. Ik merk wel dat ik de oudere kinderen toch leuker vind. Gewoon omdat je wat meer dingen met ze kan doen. Maar Trinity houd van bakken en beide meiden zijn dol op knutselen dus we komen de dagen goed door!

Ik ben hier nu alweer 2 maanden en de tijd vliegt voorbij! In het eerste weekend van oktober kwam Sarah ( de engelse meid die ik in Tasmanië ontmoet heb) een weekendje naar Cairns. Dus we hebben samen een auto gehuurd en zijn er lekker even op uit geweest:

Tablelands: Dit is een natuurgebied in de omgeving van Cairns. Achteraf bleek dat ik het meeste al gezien had toen ik hier een maand aan het reizen was maar ach het blijft waanzinnig mooi. We hebben wee mooie watervallen gezien, meertjes en de cathedral fig tree

. Helaas regende het de hele dag, maar we gaan ook weer naar het wet season.

Mission beach: 14 km lange kust met een prachtig mooi strand

en de kans om Cassowary’s in het wild te zien. Helaas heb ik deze niet gezien en misschien is dat maar goed ook want dit zijn gemene vogels! We hebben lekker rond gelopen over een marktje in Mission Beach en natuurlijk van het strand en de omgeving genoten! Op de terugweg hebben we hoe vervelend het ook is een auto ongeluk gehad. NEE er is niemand gewond en iedereen is er heel uitgekomen!!! Maar het was wel flink schrikken! Ik moet nu nog even afwachten wat de kosten gaan zijn voor mij (ik had gelukkig een extra verzekering genomen), maar het is toch wel even een tegenvaller!

COWBOYS vs. BRONCOS: haha gosh ik ben er echt een beetje een fan van aan het worden (wie had dat ooit gedacht!) Maar echt football is best leuk om naar te kijken. En de finale was zondag 2 Queensland teams in de finale. De cowboys is het team dat je support als je in Cairns woont dus ik heb braaf dit team gesteund! De ouders waren zelfs naar Sydney

gevlogen en hadden kaartjes voor de wedstrijd. Het was een super spannende wedstrijd en met 1 puntje verschil: WONNEN DE COWBOYS WIEHOEEEEEE!!!!!! Oke ik moet wel eerlijk toegeven dat de knapste speler in de tegenpartij zat ;)

Fitzroy Island: Een eilandje 50 minuutjes van Cairns af. Hier hebben we een kayak tour gedaan en gesnorkeld en met zeeschilpadden gezwommen. Wat een prachtig eiland is dit. En toch weer een stukje van het Great barrier reef

gezien. Een heerlijke dag!

In de korte tijd dat ik hier ben, ben ik helaas al 2 keer goed ziek geweest. Op het moment gaat er in Cairns een vies virus rond en ik heb dus al 2 antibiotica kuren erop zitten. Dus ik hoop dat het nu voor heel lang weg blijft!

Ik werk de maandag en dinsdag ochtend en dan woensdag tot vrijdag de hele dag. Ik ben nu NOG STEEDS opzoek naar wat extra werk zodat ik wat meer kan doen tijdens het reizen straks, maar tot nu toe zit het nog niet echt mee geld

doneren mag natuurlijk altijd ;) ). Ik heb af en toe gelukkig wat extra oppas werk maar dat is nog niet genoeg :(

In het weekend ben ik voornamelijk bij de lagoon te vinden en hier ben ik dan vaak met Myri, een Duitse au pair waarmee het goed klikt. Wij hebben allebei de meeste dingen in de omgeving al gedaan en proberen zoveel mogelijk te sparen voor het doorreizen.

Goed het reisplan voor de rest

van het jaar ;)

Op 17 november vlieg ik naar Auckland, Nieuw-Zeeland. Vanaf hier stap ik op de KIWI experience die me vrijwel langs elk mooi plaatsje brengt. Op de foto zie je de route die ik ga doen.

Op 11 december vlieg ik dan naar Nadi, Fiji hier doe ik eerst in 4 dagen het hoofd eiland en daarna bezoek ik nog 3 andere eilanden waar ik onder andere met haaien en als het seizoen nog goed is met mantarays ga zwemmen! En natuurlijk voornamelijk op mijn luie reet ga liggen in de zon genietend van het paradijs :)

Op 23 december land ik weer in Sydney en dan bezoek ik nog even

mijn vorige gastgezin om de laatste spulletjes op te halen en hopelijk kan ik daar dan 2 nachtjes logeren! Want op 25 december ja dit was even niet anders vlieg ik weer terug naar Amsterdam. En op 26 december om 6.20 land ik dan weer op Nederlandse bodem! Ik verwacht jullie natuurlijk wel allemaal daar om 6 uur ’s ochtends haha!

Cheers

sweeties! Dikke kus en knuffel!

Reacties

Reacties

lucy

Super loesoe!!!

Je begrijpt dat ik 7 maart ook zon lekkere taart zou willen he?! Maar gelukkig ben je er dan allangggg weer!

Nog 1 opmerking...

Ik mis het kopje: Surfdudes....;)
Volgende keer 2 kopjes?

Nou lieve loes have fun! xxxx

Anita Mesker

Nog veel plezier meis de laatste weken. Misschien een rijke prins op het witte paard aan de haak slaan????. En jij weet nu hoe je een glutenvrije taart moet maken haha. Geniet er nog lekker van. Ben benieuwd of je weer kunt wennen hier. Kus Anita

Marloes

HAHAHA LU ik kan je alvast zeggen: de dudes zitten allemaal een stuk noordelijker dus weinig actie! maar de kayak guide mocht er best wezen trouwens!

En wat die taart betreft: Jij bent degene die meestal weg of onderweg is op haar verjaardag ;)

Anita: ja de taarten kunnen nu ook glutenvrij :) En die rijke prins zou heeel fijn zijn :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active